Zaloguj się

Dobrze Zjesz - zamów z dostawą - PizzaPortal.pl

Wpisz adres i znajdź restauracje w swojej okolicy
Dostawa
Odbiór osobisty

Dobrze Zjesz w Toruniu – idealny posiłek, czyli jaki?

Sieć Dobrze Zjesz w Toruniu serwuje przepyszne dania, które każdemu przypadną do gustu. Jednak ciężko stwierdzić, jakie jest idealne danie lub posiłek pod względem składników. Jedni lub ostre inni łagodne, jeszcze inni tylko słodkie, itd.. Jeżeli spojrzeć na to z innej strony, nie, kto co lubi, ale jaki posiłek jest idealny pod względem zdrowotności to odpowiedzią będzie: dobrze zbilansowany. Jak taki posiłek powinien wyglądać oraz dlaczego ważne jest żeby podobał się on nam także wizualnie przeczytacie w poniższym tekście. A potem możecie go zamówić z Dobrze Zjesz w Toruniu poprzez stronę PizzaPortal.pl lub korzystając z dedykowanej aplikacji na smartfona.

Dobrze zbilansowany posiłek powinien składać się z 3 elementów. Po pierwsze na naszym talerzu muszą się znaleźć warzywa. A konkretnie powinny zajmować jego połowę. Forma jest dowolna: surówki, sałatki, gotowane, grillowane, pieczone czy jako pierwsze danie w postaci zupy kremu. W szczególności niech będą to warzywa zielone jak szparagi, brokuły, jarmuż, sałaty, czy brukselka. Jedną lub dwie porcje warzyw w ciągu dnia można zamienić na owoce. Ile dokładnie ma wynosić taka porcja? Przyjęło się, iż jest to ok. 80g.. Minimalnie zaleca się jeść je 4 razy dziennie, ale im więcej tym lepiej. Jeżeli chodzi owoce to za jedną porcję uważa się 1 duży owoc jak pn. pomarańcza. Drugi ważny element posiłku to węglowodany. Powinny one zajmować ¼ naszego talerza. Najlepsze są węglowodany złożone jak brązowy ryż, kasza gryczana, jęczmienna i jaglana, pełnoziarnisty makaron, płatki owsiane, razowe pieczywo oraz inne produkty na bazie nieprzetworzonej mąki. Ostatnia składowa dobrze zbilansowanego posiłku to produkty białkowe. To już ostatnia ćwiartka naszego talerza. Chude mięso oraz ryby powinny dominować wśród naszych źródeł białka. Jednak białko pochodzenia roślinnego też jest ważne w dobrze zbilansowanej diecie. Dwa razy w tygodniu powinno się jeść rośliny strączkowe jak soja, fasola, cieciorka czy też soczewica. Można je jeść zamiennie z nabiałem i jajkami. W menu Dobrze Zjesz potrawy są dobrze skomponowane a w dodatku świetnie smakują, więc zamów je już teraz poprzez stronę PizzaPortal.pl.

Dobrze Zjesz w Toruniu – warto wiedzieć, warto pamiętać!

Dobrze skomponowany posiłek powinien być jedzony 3 razy w ciągu dnia, jako danie główne podczas śniadania, obiadu i kolacji. Przekąski również są dozwolone między nimi, jednak niech to nie będą słodycze tylko np. jabłko, mała sałatka czy też garść orzechów. Podczas śniadania i obiadu warzywa można zastąpić owocami sezonowymi. Oczywiście ich porcja musi być mniejsza niż warzyw. Dlaczego nie należy jeść owoców podczas kolacji? Otóż po godzinie 17:00 trawienie owoców jest mniej efektywne a zawarte w nich cukry proste mogą się odkładać w formie tkanki tłuszczowej. Ostatnią, na jaką warto zwrócić uwagę jest to, iż nie trzeba spożywać poszczególnych produktów posiłku w odstępie czasowym.  Ich trawinie przebiega w jednym momencie. Wiele osób popełnia ten błąd myśląc, iż to usprawni i przyspieszy ich metabolizm. Nic bardziej mylnego! Skomponowanie dobrze zbilansowanego posiłku nie jest takie trudne jakby się mogło wydawać. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach, odpowiednich proporcjach i odrobinie kreatywności. A najlepiej jest się zdać na profesjonalistów i zamówić swój posiłek z sieci Dobrze Zjesz z dostawą do domu.

Dobrze Zjesz w Toruniu – pięknie wygląda i tak też smakuje

Zmysł wzroku to ważny element podczas posiłku. Potrawy, które nam się podobają będą nam bardziej smakować niż te, które nie prezentują się tak okazale. Tak też idealny posiłek jest nie tylko dobrze zbilansowany, ale także świetnie wygląda. O czym należy pamiętać serwując potrawę? Poza samym jedzeniem ważne są też dodatki jak np.. zastawa. Gdy będzie ona miała ciepłe odcienie żółci, pomarańczy i soczystych zielenie będzie pobudzać nasz apetyt. Z kolei kolory: niebieski i szary pomogą nam opanować własne obżarstwo. Dlaczego tak jest? Otóż te dwa kolory nie występują wśród naturalnych barw jedzenia, dlatego też mamy na mniej ochoty. Poza kolorami liczy się także rozmiar. Na mniejszym talerzu porcja będzie wydawała się większa i odwrotnie. Przejdźmy do samego jedzenia. Tak jak w dobrze zbilansowanym posiłku, tak i tutaj główną role odgrywają warzywa. Soczysto czerwone pomidory, żółte niczym słońce papryki oraz odświeżająco zielone ogórki każdego zachęcą do jedzenia. A gdy jeszcze podamy je w nietypowej formie jak np. grillowane lub jako farsz do jajek lub naleśników na pewno przykują uwagę nawet największych niejadków. Dobrze Zjesz w Toruniu zadba o to, aby posiłek wyglądał pysznie i też tak smakował.