Zamień chipsy na warzywa, czyli 10 zamienników niezdrowej żywności

Często ciężko Wam się oprzeć pokusie sięgnięcia po paczkę chipsów, butelkę gazowanego napoju albo czekoladowego batona? Pomożemy Wam pokonać te słabości. Poniżej lista 10 zamienników niezdrowej żywności. Gwarantujemy, że z czasem będziecie je pałaszować dużo chętniej niż ich kaloryczne odpowiedniki.

pp_infografika_zamienniki_niezdrowej_zywnosci_v2

Podczas wybierania produktów spożywczych, pamiętajcie o zdrowym rozsądku. Zamienników niezdrowej żywności jest na rynku mnóstwo, trzeba tylko uważnie poszukać. Zyska na tym przede wszystkim Wasze zdrowie, ale też i kubki smakowe, które po wyrobieniu zdrowych nawyków, będą mogły delektować się jedynie naturalnymi smakami, a nie sztuczną chemią.

2 Comments

  1. eh, myślałem że na serio coś ciekawego a tutaj porady dla ludzi którzy lubią zdrową żywność i chcą się dowartościować.
    To może moje uwagi do każdego z punktów:
    1. Dorzucenie do płatków owsianych orzechów i suszonych owoców nie zmieni faktu że smakują tragicznie.
    2. Zabrakło tylko wspomnieć że smakują też inaczej.
    3. Jogurt naturalny … no bez komentarza to po prostu nie da się jeść.
    4. Cukru nie lubię więc mógłbym się powstrzymać, no ale brązowy i miód to zupełnie inne smaki ! zresztą na miód akurat jestem uczulony i nie jestem wstanie go zbytnio spożywać.
    5. Znowu inny smak i dlatego nie jem makaronu z białej mąki, coraz bardziej zastanawiam się czy to porównanie ma jakiś sens.
    6. Za majonezem też nie przepadam, ale na pewno nie dodał bym jogurtu naturalnego do sałatki zwłaszcza że to majonez nadaje dużą część smaku, którego autor chyba jest pozbawiony.
    7. nie przepadam za takimi chipsami ale nie są złe przy czym to znowu nie ten smak, autor na pewno tylko widział potrawy i ich nie próbował.
    8. Uwielbiam kompoty , ale tylko wiśniowe … to może jest zamiennik coli ? Tylko gdzie ten gaz ?
    9. Z tym napełnianiem to nie byłbym taki pewien, batonem podjem owsianymi nie bardzo.
    10. Fajnie tylko że takie danie z założenia jest przeznaczone dla osób które w danym momencie nie mają dostępu do garnka. W pracy mam czajnik elektryczny, nieraz złapie większy głód albo zapomni się kanapek ( kuchnie w pracy mamy tycią więc o robieniu kanapek na miejscu raczej nie mama mowy zresztą nie zawsze jest czas )

    Podsumowując,
    Mam znajomych którzy jarają się zdrową żywnością, lub po prostu ją lubią. Nie jestem oporny na nowe doświadczenia i próbowanie czegoś nowego. Jako mięsożerca nie wstydzę się że uwielbiam chodzić do baru wegetariańskiego.
    Ten artykuł sugeruje nam że dostaniemy zamienniki lubianych przez nas dań, zamiast tego dostajemy porównanie wizualne pewnych produktów, inny smak to główna różnica i powód dla którego tak dużo osób sięga po niezdrową żywność.
    Podejście tego artykułu raczej zniechęci osoby próbujące pierwszy raz przejść na zdrowe żywienie.
    Jak ja bym to widział ? Dania, pół produkty, sposoby łączenia zdrowych elementów by uzyskać ciekawe i smaczne efekty. Nie jestem ekspertem i chętnie bym coś takiego przeczytał.
    Dla tych co przyszli tutaj w tym samym celu polecam moje ulubione ostatnio danie,
    Makaron ( lepszy pełnoziarnisty , gotujemy )
    Szpinak smażymy ( lepiej tutaj wypada mrożony w brykiecie ) do momentu aż cała woda wyparuje ( ważne ) w międzyczasie doprawiamy gałką muszkatołową oraz czosnkiem, aktualnie częściej używam granulowanego ale spokojnie polecam świeży który jednak należy podsmażyć przed szpinakiem ( można dodać trochę cebulki ) smażymy na czym nam się podoba ( niewielka ilość tłuszczu ) następnie do szpinaku dodajemy sera ( większość pasuje może być też mozzarella ) gdy wszystko się połączy dodajemy jogurt naturalny ( potrzebny jest do nadania sosowatej konsystencji , można zastąpić śmietaną maks 18%, lepszy smak ) i tak właściwie danie gotowe jeśli macie dużą patelnie polecam wymieszać makaron z sosem prze podaniem. Szybko smacznie i chyba zdrowo ?

  2. Dziękujemy za zaprezentowanie swoich smaków i kulinarnych upodobań. Szkoda, że żaden opisywany przez nas zdrowy zamiennik nie przypadł Ci do gustu. Jednak z pewnością są one przydatne w codziennej diecie, a ich zastosowanie z pewnością pozytywnie wpłynie na zdrowie, dlatego polecamy wprowadzenie ich do swojego menu. Twój pomysł na artykuł o łączeniu zdrowych elementów jest bardzo ciekawy, a przepis na końcu brzmi pysznie :>

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

*