Nawyki żywieniowe, które powinien stosować każdy z nas

Jemy nieregularnie i zbyt tłusto. Zamiast po pełne witamin owoce, sięgamy po tuczące słodycze. Nierozsądne nawyki żywieniowe powodują, że jesteśmy ociężali i bardziej podatni na przyrost zbędnych kilogramów.

Niezdrowy tryb życia można łatwo zmienić. Zdradzimy Wam klika prostych tricków, których wprowadzenie do codziennej diety zapewni Wam nie tylko zdrowie i dobre samopoczucie, ale i smukłą sylwetkę.

PIJ DUŻO WODY

Optymalna ilość dziennego spożycia wody dla kobiet i mężczyzn to odpowiednio 2 i 2,5 litra. Dużo można pisać o zaletach wynikających z picia wody. Przede wszystkim, ta bezbarwna ciecz chroni organizm przed odwodnieniem, wypłukuje z niego toksyny, zaś wypita tuż przed posiłkiem, zmniejsza nasze łaknienie. Nie wystarczy jednak wypić naraz zalecanej dziennej porcji tego płynu. Aby uzyskać najlepszy efekt, wodę należy popijać przez cały dzień, drobnymi łyczkami.

pp_nawyki_zywieniowe_woda_600x400_1

CELEBRUJ KAŻDY POSIŁEK 

Nie spieszcie się podczas spożywania posiłków, przecież nikt Was nie goni! Dokładne przeżuwanie jedzenia korzystnie wpływa na przemianę materii. Jedzenie w pośpiechu powoduje, że połykamy duże kawałki potraw, z których strawieniem organizm ma niemały problem. Poza tym, jedząc szybciej, zazwyczaj zjadamy więcej. Wniosek jest prosty – trzeba jeść wolniej.

JEDZ DUŻO OWOCÓW I WARZYW

Najnowsze badania wykazały, że każda zjedzona porcja owoców lub warzyw, wydłuża nasze życie o kilkanaście procent! Nie wspominając o tym, że to przecież źródło cennych witamin i kwasu foliowego. Nie wolno zapominać, że owoce, oprócz tego, że mają w sobie bomby witaminowe, są siedliskiem zbędnych kalorii i cukrów. Najlepiej więc sięgać po te o niskim indeksie glikemicznym, np. jabłka, czereśnie, cytrusy i truskawki.

pp_nawyki_zywieniowe_600x400_4

OGRANICZ SPOŻYWANIE TŁUSZCZÓW

Śpieszymy uspokoić: nie chodzi o wszystkie tłuszcze, tylko o te złe, czyli tłuszcze utwardzone i nasycone, będące przyczyną chorób układów krążenia i otyłości. Jakich zatem produktów należy unikać? Przede wszystkim słoniny, boczku, czerwonego mięsa, śmietany czy margaryny. Natomiast warto sięgać po orzechy, ryby, zielone jarzyny i oleje roślinne. Warto też pomyśleć o ograniczeniu użycia tłuszczów podczas gotowania, a smażone potrawy zamienić na grillowane lub przygotowywane na parze.

SÓL ZASTĄP ZIOŁAMI

Zawał, udar mózgu, cukrzyca, niewydolność nerek – wszystkie te dolegliwości wywołuje nadmiar soli. Powinniśmy ograniczyć spożycie tej przyprawy do jednej łyżeczki dziennie. Zamiast po sól, warto sięgnąć po aromatyczne zioła: bazylię, rozmaryn, tymianek, czy miętę. Potrawy na pewno na tym nie stracą, a organizm uchroni się od niechcianych chorób.

pp_nawyki_zywieniowe_600x400_3

JEDZ REGULARNIE

Większość z nas rezygnuje z jedzenia śniadania, a to duży błąd. Śniadanie to podstawa dobrze rozpoczętego dnia. Brak tego posiłku w naszym jadłospisie powoduje gwałtowny spadek glukozy, a co za tym idzie, zmniejszenie wydajności pracy. Powinniśmy spożywać 4-5 pełnowartościowych, a jednocześnie niezbyt obfitych posiłków dziennie, w równych odstępach czasowych. Dzięki temu nasz organizm otrzymywałby stałą porcję energii i nie odczuwalibyśmy głodu.

WYBIERAJ TYLKO WARTOŚCIOWE PRODUKTY

Na pewno nie raz zdarzyło Wam się kupić chleb żytni, w którego składzie znalazła się znikoma ilość mąki żytniej, albo wędlinę drobiową, wyprodukowaną z mięsa wieprzowego. Nie dajcie się nabijać w butelkę, czytajcie dokładnie etykiety! Jeśli w składzie dopatrzycie się: aspartamu, tłuszczów trans, MOMu (mięsa oddzielonego mechanicznie), czy całej masy ulepszaczy zaczynających się na literę E, lepiej odłóżcie taki produkt z powrotem na półkę. Nie ma sensu zatruwać organizmu zbędnymi konserwantami.

pp_nawyki_zywieniowe_600x400_2

Odejście od starych, niezdrowych przyzwyczajeń na pewno nie jest proste, ale nie jest też niemożliwe. Jeśli macie na uwadze własne zdrowie i zależy Wam na dobrym samopoczuciu, postarajcie się wcielić nasze porady w życie. Nie serwujcie swojemu organizmowi jednorazowej rewolucji, a wprowadzajcie nasze nawyki żywieniowe do jadłospisów stopniowo. Małymi kroczkami z pewnością w końcu uda się Wam odnieść upragniony żywieniowy sukces!

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

*