Mobile
Tablet
Desktop
Narrow Desktop

KFC w Bielsku-Białej

Wpisz adres i znajdź restauracje KFC w swojej okolicy
Podaj adres dostawy
Wybierz restaurację
Zamów jedzenie

KFC w Bielsku-Białej - logo też się liczy

Chyba każdy, gdy zobaczy symbol starszego Pana z siwą bródką a pod nią czarna muszka rozpozna, iż jest to logo KFC. A billboardy z tym logo można zobaczyć wszędzie gdyż KFC jest jedną z największych sieci fast food na świecie. Historia tej marki to typowy amerykański sen, który ziścił się Harlandowi Sandersowi. Wraz z upływem lat KFC zmieniało swoje menu, ilość lokali a także logo, które ewoluowało, wraz ze zmieniającymi się trendami.   KFC w Bielsku-Białej również jest na bieżąco z kulinarną modą oraz sposobem zamawiania potraw. Dlatego też teraz zamówisz swoje posiłki stamtąd poprzez PizzaPortal.

 

Pełna nazwa restauracji brzmi: Kentucky Fried Chicken, jednam wszystkim znana jest bardziej w jej skróconej, trzy literowej, nazwie. Do 1991 roku w użytki była nazwa dłuższa, jednak dyrektorzy firmy uznali, że źle się kojarzy. W latach dziewięćdziesiątych nastąpił bum na zdrowe odżywianie, diety i ogólne bycie fit, więc środkowy człon nazwy – „fried”, czyli smażony nie wkomponowywał się w panującą modę. Jednak gdyby zrezygnowali ze smażenia ich kurczak nie byłby już taki sam, więc łatwiej było pozbyć się długie nazwy. Ten zabieg marketingowy okazał się strzałem w dziesiątkę. Kurczak w KFC jest smażony, ale to nie to czyni go tak wyjątkowym. To panierka, której skład jest najcenniejszym skarbem KFC. I to nie tylko w przenośni gdyż jej receptura trzymana jest w sejfie w Luisville w Kentucky, w głównej siedzibie firmy. Przepis jest ściśle tajny - do tego stopnia, że połowa składników pochodzi z jednej fabryki, po czym już, jako mieszanka transportowana jest do drugiej, która dokłada swoją połowę. Co jest niespodzianką przepis na panierkę nie jest chroniony patentem, gdyż wtedy trzeba podać jej skład w biurze patentowym. Uznano, że tradycyjny sejf będzie lepszym zabezpieczeniem. Wiadomo jedynie, że w skład panierki wchodzi 11 ziół i przypraw, z czego dwie to pieprz i sól, a pozostałe dziewięć można ponoć znaleźć w większości kuchni. Spróbuj oryginalnej panierki w KFC w Bielsku-Białej zamawiając online poprzez PizzaPortal. 

KFC menu – po tym je poznasz!

Nie tylko historia powstania samej firmy jest ciekawa, ale również jej logo oraz jak się zmieniało na przestrzeni lat. Pierwszy logotyp pojawił się w 1952 roku, kiedy to było otwarcie już drugiej restauracji tej marki. Na początku był to wizerunek Sandersa po prawej stronie nazwy restauracji. W zależności gdzie logo było umieszczane układ ten się zmieniał, ale generalnie spójność przekazu została zachowana. W tej wersji logo istniało do 1978 roku. Wtedy nastąpił pierwszy rebranding KFC. Teraz obrazek z Sandersem znalazł się po lewej stronie a wyrazy w nazwie zostały ułożone jeden po drugim a nie jak poprzednio – w jednej linii. Dzięki tej zmianie znak był bardziej proporcjonalny, co dawało więcej możliwości umieszczania go na przedmiotach o różnym kształcie. Również czcionka uległa zmianie na bardziej nowoczesną. Jednak nadal logo pozostało czarno-białe. Dopiero w 1991 roku zmieniono logo zupełnie. Wciąż widniał tam wizerunek Sandersa, ale poza tym wszystko było inne.  Dodano kolory, zmieniono typografię, dołożono nowy element graficzny a także skrócono nazwę do trzech liter.  Obecną wersję logo osiągnięto w 2007 roku, kiedy to kolor granatowy został zastąpiony czernią. Widząc na karcie dań takie logo od razu wiemy, że mamy w ręku menu KFC oraz, że zaraz zjemy pysznego kurczaka. Możesz też zamówić go online poprzez PizzaPortal. 

KFC z dostawą – poczuj się dobrze

Na początku było logo, ale później dołączył również do niego slogan. Przez pięćdziesiąt lat KFC reklamowało się, że ich kurczaki są tak dobre, że palce lizać, w oryginale: „Finger Lickin’ Good”. Hasło powstało zupełnie przypadkowo, gdyż pewnego dnia po obejrzeniu reklamy w telewizji, niezadowolony widz zadzwonił do siedziby KFC ze skargą. David Herman, pierwszy franczyzobiorcy KFC w reklamie restauracji oblizywał palce po zjedzeniu kurczaka, to bardzo nie spodobało się wspomnianemu widzowi.  W rozmowie telefonicznej z nim, David Herman odpowiedział „It’s finger lickin’ good”. Reszta jest historią. Ten slogan jest uznawany za jeden z najbardziej udanych w historii reklamy. Do jego zmiany doszło w 2011 roku. Po mimo wielkiego sukcesu sloganu, przestał on już być ponadczasowy. Potrzebne było podkreślenie ogólnej satysfakcji ze stołowania się w restauracjach KFC a nie tylko pysznego smaku jedzenia jak w przypadku dotychczasowego hasła. I tak powstał nowy slogan: „So good”, który wyraża zadowolenie klientów w bardziej ogólnym sensie. Dodatkowo rozszerza komunikację marki na otoczenie, podkreśla jej rolę w zmieniającym się świecie. Nowy slogan firmowy pozwala odciągnąć uwagę od palców zatłuszczonych panierką, co jest ważne, gdyż akurat wtedy firma starała się wprowadzać lżejsze potrawy. Zamów KFC z dostawą poprzez PizzaPortal by cieszyć się smakiem pysznego kurczaka bez wychodzenia z domu.