Mobile
Tablet
Narrow Desktop
Desktop
Wide Desktop
Super Wide Desktop
Mobile
Tablet
Desktop
Narrow Desktop
Zaloguj się

Obiad dietetyczny - zamów z dostawą

Wpisz adres i znajdź restauracje w swojej okolicy
Podaj adres dostawy
Wybierz restaurację
Zamów jedzenie

Obiad dietetyczny – dwa dania zdrowia

Wszystkie posiłki a w szczególności obiady dietetyczne są lekkostrawne oraz zdrowe a co za tym idzie mają na nas dobroczynny wpływ. Nie tylko czujemy się po nich lepiej, ale także zachowujemy swoją szczupłą sylwetkę. Idealnie sprawdzają się na dietetyczny obiad lekkie zupy, faszerowane czy też pieczone warzywa. Jako baza doskonale pasują tutaj wszelkie kasze jak jaglana czy gryczana, z których można zrobić placki na danie główne a nawet deser. Przy zdrowej i zbilansowanej diecie należy jeść ryby, ale także potrawki z kurczaka lub warzywnego gulaszu. Dietetyczny obiad można przygotować samemu w domu, ale, po co się męczyć lepiej zamówić go poprzez stronę PizzaPortal.pl lub korzystając z dedykowanej aplikacji na smartfona.

 

 

Świetnym pomysłem, wspomnianym już wcześniej, na dietetyczny obiad są faszerowane warzywa. Są one bardzo sycące, więc pozbywamy się głodu na długo a przy tym są lekkie, więc nie czujemy się po nich ociężale. Samo nadzienie możemy przygotować, np. z kaszy bulgar, marchewki, cebuli, pieczarek, cukinii, czosnku i przypraw. Do faszerowania idealnie sprawdzi się papryka, którą musimy umyć, przekroić na pół oraz usunąć z niej gniazda nasienne. Trzeba też ugotować kaszę, podsmażyć cebulę i czosnek, a następnie dodać do nich pieczarki i marchewkę, a za kilka minut cukinię. Warzywa trzeba doprawić i wymieszać z kaszą bulgar, po czym włożyć nadzienie do połówek papryki i piec przez około 20 minut. Środek papryki powinien być chrupiący, a skórka lekko przypieczona. Papryka to jednak nie jedyne warzywo, które świetnie smakuje nadziewane. Można faszerować również ziemniaki, pieczarki, pomidory oraz cukinię. Do ziemniaków doskonale pasuje farsz z marchewki, pieczarek oraz natki pietruszki przyprawiony solą, pieprzem i słodką papryką. Nadzienie do pomidorów można przygotować z sera mozzarelli, oliwek i doprawić je bazylią, oregano oraz pieprzem. Pieczarki będą pyszne z farszem zrobionym z paluszków krabowych, czosnku, zielonej cebulki i parmezanu z dodatkiem cząbru oraz oregano i tymianku. Natomiast cukinię można nadziać ulubionymi warzywami i dodać do nich lekki jogurt lub starty żółty ser. Zamiast gotować w domu zamów obiad dietetyczny przez stronę PizzaPortal.pl. 

Obiad dietetyczny – a może ryba?

Nie wszyscy przepadają za rybami jednak warto się do nich przekonać. Dobrze przygotowane są naprawdę wyśmienite a w dodatku są bardzo dobre dla naszego organizmu. Jest tak, ponieważ zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Danie z ryby nie musi być nudne. Jeżeli klasyczna ryby w panierce dawno Ci się znudziła spróbuj burgera rybnego, który jest nie tylko zdrowszy, ale także szybko się go przygotowuje. Można go przygotować z filetu z łososia, jajka, bułki tartej, startej z cytryny skórki oraz soli i pieprzu. Sos do burgera przyrządza się z 1 łyżeczki majonezu - dla smaku - połączonej z jogurtem naturalnym, pieprzem, solą oraz sokiem z cytryny. Do burgera koniecznie trzeba dodać warzywa, np. pomidora, sałatę, ogórka kiszonego i czerwoną cebulę. Łososia należy pokroić w drobną kostkę, dodać jajko i skórkę z cytryny, a także bułkę tartą i przyprawy. Wszystkie składniki trzeba wymieszać tak, aby powstała zwarta masa, po czym formuje z niej kotlety i smaży na rozgrzanym oleju. Burgery podaje się w bułce z ziarnami lub z frytkami upieczonymi z warzyw. Zamów burgera rybnego burgera lub inne danie z darami morza na swój dietetyczny obiad poprzez stronę PizzaPortal.pl. 

Obiad dietetyczny – również z mięsem!

Jeżeli jednak nie możemy obejść się bez mięsa to również możemy je zjeść na nasz dietetyczny obiad jednak w tym wypadku ważne jest jak je przygotujemy. Duszone lub pieczone mięso zawsze będzie zdrowsze od smażonego, które jest ciężkostrawne. Przed wstawieniem do piekarnika lub uduszeniem w garnku sztukę mięsa warto zamarynować w ziołach. Zawierają one antyoksydanty, które chronią organizm człowieka przed szybszym starzeniem się. Przygotowane w ten sposób mięsa najlepiej podawać z surówkami ze świeżych warzyw polanych sosem z oleju rzepakowego, soku z cytryny i czosnku oraz przypraw.  Dobrym pomysłem na dietetyczny obiad jest też potrawka z kurczak, która przygotujemy w następujący sposób. Gotujemy filet z piersi kurczaka w bulionie warzywnym. Można ją zagęścić niewielką ilością mąki połączonej z jogurtem naturalnym. Tradycyjny przepis na potrawkę zawiera śmietanę i masło, jednak jego lżejsza wersja z pewnością będzie zdrowsza i bardziej dietetyczna. Kolejne danie to gulasz warzywny, który można przygotować z pieczarek podsmażonych z cebulą i czosnkiem, papryki, ziemniaków, cukinii i przypraw. Ziemniaki należy ugotować, a cukinię podpiec. Następnie wszystkie warzywa należy gotować przez około 5-10 minut i przyprawić do smaku. Brzmi pysznie, ale też tak smakuje! Zamów te lub inne dania na dietetyczny obiad poprzez stronę PizzaPortal.pl.